سرخط خبرها

وضعیت نامشخص سرمربی تیم‌ملی بسکتبال برای حضور در جام‌جهانی | آسمان‌خراش‌ها در بلاتکلیفی

  • کد خبر: ۱۶۲۲۰۲
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
وضعیت نامشخص سرمربی تیم‌ملی بسکتبال برای حضور در جام‌جهانی | آسمان‌خراش‌ها در بلاتکلیفی
مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال برگزار و تیم‌ملی ایران در گروه هفتم با تیم‌های اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج هم‌گروه شد.

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال برگزار و تیم‌ملی ایران در گروه هفتم با تیم‌های اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج هم‌گروه شد. این اتفاق درحالی رخ داد که وضعیت هدایت تیم‌ملی همچنان نامشخص است و باید دید در نهایت فدراسیون بسکتبال چه تصمیمی دراین‌باره خواهد گرفت.

یک بام و دو هوای فدراسیون

تیم‌ملی بسکتبال ایران راه سختی را برای رسیدن به جام‌جهانی طی کرد؛ راهی که درنهایت با خوش‌شانسی شاگردان سعید ارمغانی همراه بود تا جواز حضور در جام‌جهانی به‌نام ایران ثبت شود. البته قبل از این اتفاق شاهد تغییروتحول در رأس کادر فنی بودیم که در همان زمان موافقان و مخالفان بسیاری داشت.

درنهایت نیز ارمغانی از مجارستان به ایران آمد تا بر صندلی داغ تیم‌ملی بسکتبال بنشیند و بتواند این تیم را به جام‌جهانی برساند. نکته مهم دراین‌میان این است که فدراسیون بسکتبال ایران این روز‌ها به‌دنبال جذب یک مربی مطرح و سطح اول اروپایی است تا سکان هدایت تیم‌ملی را در ادامه راه به او بسپارد. این درحالی است که هنوز وضعیت همکاری‌کردن یا نکردن با سعید ارمغانی مشخص نیست، چراکه در قرارداد وی به این نکته اشاره شده است که در صورت حضور ایران در جام‌جهانی، قرارداد وی تمدید خواهد شد.

ارمغانی دور زده خواهد شد؟

سرمربی تیم‌ملی بسکتبال کشورمان در مسیر رسیدن به جام‌جهانی حتی برنامه‌های تمرینی‌اش را هم تدوین کرده و آماده بازگشت به تهران است، اما از داخل فدراسیون شنیده می‌شود رزومه چند گزینه خارجی و البته ایرانی روی میز رئیس فدراسیون است و در روز‌های آینده باید در انتظار اعلام نام سرمربی جدید تیم‌ملی ایران باشیم.

باتوجه‌به اینکه در قرارداد ارمغانی ذکر شده بود در صورت حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی این قرارداد تمدید خواهد شد، دست‌کم روی کاغذ این مربی سکان‌دار تیم‌ملی ایران است و اگر قرار باشد گزینه‌ای دیگر هدایت این تیم را برعهده بگیرد، در وهله اول باید تکلیف او را مشخص کرد. شاید دوطرف درنهایت به توافق برسند و مسالمت‌آمیز از یکدیگر جدا شوند و شاید مسیر به‌سمت‌وسویی پیش برود که کار به شکایت و مسائل دیگر بکشد.

در حال ازدست‌دادن فرصت المپیکی‌شدن

بی‌شک حضور در جام‌جهانی و ارائه بازی‌های درخشان از سوی تیم‌های شرکت‌کننده، از اهداف حضور در این رویداد بزرگ است، اما فراموش نکنیم مهم‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم همین مسابقات است و نباید این فرصت را از دست بدهیم. اسپانیا و برزیل را کنار که بگذاریم، شاید ساحل عاج نقطه امید و قوت ما برای حضور در المپیک پاریس باشد.

باتوجه‌به گروه‌بندی تیم‌ها و دیدار‌هایی که در پیش است، اگر هرکدام از نمایندگان قاره پهناور آسیا جواز حضور در جمع شانزده تیم برتر جهان راه پیدا کنند، بیشتر مسیر حضور در المپیک را طی خواهند کرد، در غیر این صورت این شانس به تیمی خواهد رسید که بین تیم‌های آسیایی وضع بهتری داشته باشد و باید امیدوار بود این قرعه به‌نام تیم‌ملی بسکتبال ایران باشد. البته سایر تیم‌های آسیایی در این مدت بیکار ننشسته‌اند و با اتخاذ تدابیر و بهره‌مندی از همه فرصت‌ها به‌دنبال تقویت خودشان برای حضور در جام‌جهانی هستند تا هم از اعتبار بسکتبال خود دفاع کنند و هم شانسشان را برای حضور در المپیک پاریس امتحان کنند، آن هم در وضعیتی که تکلیف تیم‌ملی ما هنوز مشخص نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->